دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان
شعارسال
حراست

 

انور ضيائي

 

مسئول حراست

 

وبسايت | آدرس ايميل04446285400 داخلي 103

 

 

Rounded Rectangle: اطلاعات تحصيلي

 

           

 

 

مقطع تحصيلي رشته و گرايش

نام دانشگاه


 

مقطع تحصيلي رشته و گرايش

نام دانشگاه


 

مقطع تحصيلي رشته و گرايش

نام دانشگاه


   

 


 

 

 

 

 

    اطلاع رساني به موقع از وضعيت سيستم به مراجع ذي صلاح
 
    حفاظت از اماكن، تأسيسات و تجهيزات
 
    حفاظت از اسناد
 
    حفاظت از كاركنان
 
    انجام مأموريت هاي محوله حراست به عنوان مشاور مديريت :
 

حراست به عنوان چشم مدير در سازمان و با توجه به اشراف اطلاعاتي كه به مجموعه دارد مي تواند مشاور خوبي براي مديريت محسوب شود . البته بسيار روشن است كه مسئولين حراست، زماني مي توانند در اين خصوص موفق باشند كه از علم ، تخصص ،درايت و روشن بيني خوبي برخوردار باشند . حفاظت از پرسنل: وظيفه نيروي انساني،رسيدن به اهداف سازماني است ولي وظيفه حراستها حفظ سلامت نيروي انساني است. احقاق حقوق كاركنان : از نظر علم مديريت، سازماني مي تواند موفق و پويا و پيش رو با شد كه كاركناني با انگيزه و راضي داشته باشد، زيرا از كارمند و يا كارگر ناراضي ، خلاقيت و ابتكار به وجود نمي آيد . بنابراين مي بايست به منشأ نارضايتي هاي كاركنان توجه نموده و چنانچه اين نارضايتي‌ها ناشي از سوء مديريت مدير مجموعه باشد نسبت به توجيه مديريت و اصلاح روش آن اقدام كند . بديهي است حراست مي تواند از اين طريق، خدمات قابل توجهي به مديريت ، كاركنان مجموعه و در كل به نظام مفهومي اسلامي ارائه نمايد  

 
 
  

 


 

 

 

 

 
 

سه نقش اساسي حراست به منظور پيشگيري از وقوع تخلف‌ها در سازمان به شرح زير مي باشد

 

اول : نقش هشدار دهنده يا پيشگيري كننده .

 

دوم : نقش اصلاح كننده يا درمان كننده .

 

سوم : نقش جداكننده از سيستم .

 

اين وظيفه خطير حراست از جهاتي شبيه به نهادهاي بهداشتي درماني است چنانچه اين نهاد در ابتدا سعي بر آن دارد كه ابتدا از هر آلودگي و بيماري پيشگيري نمايد و در مرحله بعد اگر احتمالاً كسي آلوده شد او را درمان نمايد و در نهايت اگر دو روش قبلي موثر واقع نشد او را همچون يك عضو مرده و فاسد شده بدن از سيستم  جدا كرده و دور بياندازد ،چنين نقشي را حراست در سازمان ايفاد مي كند . حراست در هر سازمان با پيش بيني نوع تخلف‌ها و جرايمي كه ممكن است در آن سازمان به وقوع بپيوندد سعي مي كند به انحاء مختلف ، چشم و گوش كاركنان آن سازمان را به روي دام‌ها و كمين هاي سر راه گشوده و آنها را هوشيار و آگاه سازد .

 

با اين كارها:

 

اولاً : جلوي خسارت هاي احتمالي كه مسلّماً هزينه هاي سنگيني براي سيستم در برخواهد داشت، گرفته مي شود .

 

ثانياً : به اين وسيله جلوي انتشار تخلف‌ها و انحراف‌ها در بين كاركنان گرفته مي شود.

 
 
   
تاریخ به روز رسانی: 1395/07/09
تعداد بازدید: 695
كليه حقوق پايگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي واحد بوكان مي باشد.
Powered by DorsaPortal